dr Nina Barłożek
dr Nina Barłożek
Język angielski
Absolwentka Studiów Doktoranckich Uniwersytetu Opolskiego.
Magister filologii angielskiej – Uniwersytet Wrocławski
Język angielski to nie tylko nauka, ale również świetna zabawa. W taki też sposób nauczam tego języka od 15 lat. Roczna nauka w Stanach Zjednoczonych i dwuletni staż w Londynie pomogły mi osiągnąć to, w czym teraz czuję się najlepiej – tzn. jak nauczać efektywnie. Piszę doktorat z zakresu Inteligencji Emocjonalnej w nauczaniu języka angielskiego. Na bieżąco wykorzystuję zdobywaną wiedzę w codziennej pracy. Używam sprawdzonych metod i technik, które są przyszłością nauczania języków obcych. Wierzę, że emocjonalność każdego dziecka powinna być brana pod uwagę przy nauczaniu. Uczeń musi być gotowy, aby przyswoić nowy materiał. Dlatego tak ważną rolę w moim życiu zajmuje wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w nauczaniu i poszerzanie wiedzy na jej temat. Badania naukowe, które dotychczas przeprowadziłam i które opisałam w swoich artykułach udowadniają, że inteligencja emocjonalna ma kluczowe znaczenie nie tylko w sukcesach szkolnych ale i osobistych.
Nina Barłożek
Dotychczasowe publikacje ukazane drukiem:
- Barłożek, N. 2015, EFL Teachers’ Affective Competencies and Their Relationship with the Students, in: Piechurska-Kuciel, E. & Szyszka, M., The Ecosystem of the Foreign Language learner, pp. 97-115, Switzerland: Springer.
- Barłożek, N. 2014, Qualitative Evaluation of Emotional Intelligence of Secondary School English Teachers, Studia Neofilologiczne X, pp. 109-124, Częstochowa: AJD.
- Barłożek, N, 2014, Qualitative Evaluation of Emotional Intelligence During Conversation Classess, in: Garbyś-Barker, D. &Wojtaszek, A.: Studying Second Language Acquisition from a Qualitative Perspective, Switzerland: Springer.
- Barłożek, N., 2013, Teachers’ emotional intelligence – a vital component in the learning proces, PLEJ_2 (Psycholongwistyczne eksploracje językowe) Uniwersytet Łódzki, 2013: 95-111
- Barłożek, N., 2013, Emotional Intelligence in the classroom (Part 1), The Teacher, Nr 10 (112) 2013, str. 21-27.
- Barłożek, N., 2013, The role of emotional intelligence in educational surroundings (Part 2), The Teacher, Nr 10 (112) 2013, str. 21-27.
- Barłożek, N. 2013, Teacher’s emotional intelligence – a vital components in the learning process, PLEJ_2 czyli PsychoLingwistyczne Eksploracje Językowe, pp. 95-112, Łódz: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Barłożek, N., 2012, Publikacja recenzji książki A.K. Knopp pt.: Inteligencja emocjonalna oraz możliwości jej rozwijania u dzieci i młodzieży,” w Kwartalniku Opolskim 4 (2012), str. 115-119.